Hoera, herfst!

21686300_1679951108703156_6757510259268838298_nDe eerste herfststorm raast over het huis, de jas wordt weer aangetrokken en de avonden worden zichtbaar korter. Hoera, het is bijna herfst!! Een prachtig seizoen waarbij ik me laat inspireren door de kleuren van de bomen, het enthousiasme van de kinderen over het vinden van kastanjes, eikels en bladeren (“mam, we willen er diertjes van maken!”)  en waarbij ik het liefst elk weekend struin in de bossen. Een seizoen waarbij je heerlijk onder een dekentje op de bank, met kaarsjes aan en een grote mok thee op schoot (en zei ik ook iets over netflix?) kan schuilen voor de stortbuien buiten. En vergeet natuurlijk de haaknaald niet! De herfst biedt volop inspiratie voor mooie creaties. Mijn eerste project wordt een ‘herfstslinger’ voor in de klas van mijn zoontje. De eerste blaadjes en eikeltjes zijn al gehaakt. Graag deel ik het patroontje van het eikeltje met jullie. Welke herfstinspiratie heb jij? Deel het met ons via facebook of instagram!

Patroon eikeltje

Dopje

toer 1: haak een magische ring en 6 v in de ring
toer 2: haak 2 v in elke v (12)
toer 3: haak een v en 2v in elke 2e v (18)
toer 4: *haak een v in de volgende 5 vasten. haak 2 v in de 6e v, * 3 keer (21)
toer 5-6: een v in elke v (21)
toer 6: haak een v in de volgende 9 vasten, haak 2v samen, haak een v in de volgende 8 vasten, haak 2v samen
haak een halve v en hecht af.

 

Eikeltje

toer 1: haak een magische ring en 6v in de ring
toer 2: haak 2v in elke 2e vaste (12)
toer 3: haak een v in elke v (12)
toer 4: * haak een v in de volgende 2v, haak 2 v samen* 6x (18)
toer 5-10: haak een v in elke v (18)
toer 11: *haak een v in de volgende v, haak 2 v samen* 6x (12)
toer 12:* haak 2v samen* 6x (6)
hecht af.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

